Beetje laat.... - Reisverslag uit Grangeville, Verenigde Staten van Guy - WaarBenJij.nu Beetje laat.... - Reisverslag uit Grangeville, Verenigde Staten van Guy - WaarBenJij.nu

Beetje laat....

Door: Guy

Blijf op de hoogte en volg Guy

27 Juni 2014 | Verenigde Staten, Grangeville

Een beetje laat ben ik er achter gekomen dat het wel leuk is om het thuisfront cq familie op de hoogte te houden van je reis die je aan het maken bent. En zo ben je al 1,5 week aan het reizen en nu pas beginnen we aan ons eigen reisdagboek.

Even in een notendop:
Het idee om met z'n vieren op vakantie te gaan (Ik, Martijn, Jessica en Caressa) zijn eind vorig jaar ontstaan. We hadden het zo over vakantiebestemmingen en we kwamen er beide achter dat we wel dezelfde interesses hadden (Boeing fabriek, Amerika etc)
Dus waarom niet gezamenlijk met onze vriendinnen op vakantie? Hoe leuk is dat!
Dus in de maanden die volgend hebben we zitten brainstormen hoe en waar we allemaal naar toe wilden gaan, en wat we minimaal wilde bezichtigen. En zo ontstond er een prachtig reisschema.

Dag 1 (16 juni) : Amsterdam - Vancouver
Dag 2: Vancouver - Seattle
Dag 3+4: Seattle - Seattle
Dag 5: Seattle - Port Angeles
Dag 6: Port Angeles - Aberdeen
Dag 7: Aberdeen - Aberdeen
Dag 8: Aberdeen - Portland
Dag 9: Portland - Portland
Dag 10: Portland - Walla Walla

En zo zijn we aangekomen bij vandaag, dag 11. Walla Walla naar Grangeville, Idaho.
Het was een autorit van 03 uur en 48 minuten, maar onderweg zijn we nog gestopt, op aanraden van 2 Amerikaanse vrienden, bij Palouse Falls State Park.
Het weersvooruitzicht was 18 graden met bewolking en onweer, maar eenmaal aangekomen klaarde het op en leek het wel alsof de temperatuur tegen de 30 graden was gelopen (in de volle zon)
Wat een prachtig park is dat. Het landschap is ontstaan door een combinatie van de IJstijd en lava uitspattingen. Er zijn 2 watervallen, 1 met van 60m hoog en 1 van 55m hoog. Het park zelf is 105 acre (0.42km2)
We hebben aardig wat wildlife gezien, zoals marmotten, grote vlinders, sprinkhanen en een roofvogel die boven de rivier zijn lunch probeerde te vangen. Ook werden we gewaarschuwd voor ratelslangen die in het park rond konden zwerven, maar die hebben we (gelukkig) niet gezien.

Na een kleine picknick in het park zijn we weer op weg gegaan richting Grangeville. We verlieten de staat Washington voor de staat Idaho.
We gingen van mooie uitgestrekte prairies en hoge bergen naar een wat vlakker landschap.
Maar wat hebben we de afgelopen dagen tijdens onze reis al prachtige landschappen gezien in Washington State.

Eenmaal aangekomen bij ons (Super 8) Hotel in Grangeville zijn we op zoek gegaan naar een leuk restaurantje waar we wat konden eten. Het hotel beveelde Oscar's aan, in het centrum.
We kwamen daar rond 2030/2045 aan en we vonden het al stil binnen, bleek tijdens het bestellen van ons eten dat ze om 2100 dicht gingen, maar dat weerhield ze er niet van dat we rustig aan onze maaltijd konden beginnen (op het toetje na want dat moest To Go omdat de keuken al dicht was)
Al met al hebben we daar heerlijk gegeten. We hadden vooraf met z'n 4en Chicken Wings gedeeld, en daarna een Side Salade en als entree had ik een Tenderloin Steak en Caressa de zalm.

Daarna waren we te moe (en het was ook al te laat) om nog even in de hottub te gaan, dus hebben we nog even gezellig in de kamer wat voor ons zelf gedaan, en dat was voor mij een mooie gelegenheid om nog even dit verhaaltje af te maken voor jullie.

Het is inmiddels 1114pm hier en tijd om te gaan slapen. Morgen is er voor de verandering ontbijt tot 0900, dus om 0715 gaat de wekker alweer.
Morgen hebben we een autorit van 02hr57min op de planning staat, van Grangeville naar Missoula.

Tot morgen allemaal!

• 27 Juni 2014 - 16:45

Anneke Raasveldt :

Leuk Guy en caressa. Hartelijke groetjes ook aan jullie vrienden. Geniet van jullie vakantie. Groetjes Anneke