Dag 18 - Reisverslag uit Coram, Verenigde Staten van Guy - WaarBenJij.nu Dag 18 - Reisverslag uit Coram, Verenigde Staten van Guy - WaarBenJij.nu

Dag 18

Door: Guy

Blijf op de hoogte en volg Guy

03 Juli 2014 | Verenigde Staten, Coram

Dag 18 alweer...de dag dat we Great Falls verlieten voor een ruim 4 uur durende autorit naar het plaatsje Coram, waar we verbleven bij Glacier Under Canvas.
Dezelfde opzet als dat we hadden in Yellowstone. Kamperen in een canvas tent.
In Glacier was het park echt net open gegaan. Yellowstone was zo'n succes dat de eigenaar in Glacier zo'n zelfde park heeft geopend. En gelukkig dat we ver van te voren hadden gereserveerd want bij aankomst waren er 'no vacancies' meer.
Het park was zo nieuw dat we eerst de verkeerde afslag hadden genomen. Maar na de auto te hebben gekeerd en het uiteindelijk te hebben gevonden konden we opgelucht adem halen.
Dit park lag pal aan de snelweg in tegenstelling tot Yellowstone, waar we eerst vanaf de snelweg een minuut of 10 nog via een landweggetje naar het park moesten rijden.

Caressa en ik zouden in een tippi slapen en Martijn en Jessica hadden een Deluxe tent (incl. eigen badkamer in de tent)
Alleen ware het niet dat bij het inchecken we te horen kregen dat de tent van Jessica en Martijn niet beschikbaar was omdat ze te maken hadden met een niet werkende waterleiding/afvoerleiding.
Ze werden ge-downgrade naar een Safari tent incl een extra Tipi erbij.
En aangezien Caressa en ik een aparte reservering hadden opperden we het idee of wij dan niet in de tipi bij Martijn en Jessica konden aangezien ze die toch niet gebruikten. Dat was goed, mijn reservering werd geannuleerd en het geld zou worden terug gestort.
Aangekomen bij de tent bleek dat de grote tent 4 slaapplaatsen had en vonden we allemaal wel zo gezellig om bij elkaar te slapen in 1 tent. Uiteindelijk de tipi is niet gebruikt.
Wat wel een leuke bijkomstigheid was was dat deze tent een houtkachel had, dus 's avonds hebben we gezellig een fikkie gestookt terwijl we buiten gezellig het spelletje Uno aan het spelen waren.
Ook hier golden de regels dat we geen spullen met een sterke geur en etenswaren in de tent mochten hebben.
Aangezien we lekker op tijd waren aangekomen, besloten we om het rustig aan te doen en hebben buiten voor de tent het spelletje Uno gedaan. Heerlijk in het zonnetje.
Het was beduidend warmer dan in Yellowstone. Volgens de thermometer was het 33 graden.

Nadat we zelfs onze kleding al hadden klaar gelegd voor de volgende dag zijn we opzoek gegaan naar een eet tentje in de buurt. De receptie gaf ons een leuke tip, 2 mile verderop.
Een leuk lokaal restaurantje, Glacier Grill, waar het aan de auto's te zien op de parkeerplaats erg druk was.
We moesten ons binnen meldden en kregen te horen dat er een wachtrij was tussen de 10 en 45 minuten.
Buiten gewacht en na een minuut of 15 kwam de hostess al naar buiten gelopen en werd onze naam geroepen.
Ik had gefrituurde kip en Caressa had varkens medallion.
Waar we, vooral Caressa, aan moest wennen is dat halverwege ons hoofdgerecht de rekening al werd gebracht.
Na het eten zijn we weer terug naar de tent gegaan om buiten nog een paar potjes Uno te spelen.
Daarna zijn we allemaal in ons bed gedoken. Jessica en Martijn in hun ruime 2 persoonsbed, en Caressa en ik op een veldbedje er naast in een dubbele slaapzak.
Aangezien het nog niet erg koud was, had ik alleen een fleecedeken over me heen gedaan, maar vroeg in de ochtend werd ik wakker van voorbijgaande treinen, voornamelijk hun klakson, en de koud. De slaapzak lag al half op de grond en wilde de rest niet wakker maken dus kroop ik maar helemaal onder m'n fleecedeken.

Het einde van alweer een dag die ontzettend snel voorbij is gegaan, maar ook weer ontzettend geslaagd is geweest.

• 05 Juli 2014 - 14:24

Anneke :

Leuk geschreven Guy. Groetjes aan caressa en jullie vrienden en geniet er nog van, het is zo om. Ik hoop dat jullie niet nogmaals op een veldbedden moeten slapen. Lieve groet uit regenachtig Noordwijk.