Dag 20 Lethbridge - Canmore - Reisverslag uit Canmore, Canada van Guy - WaarBenJij.nu Dag 20 Lethbridge - Canmore - Reisverslag uit Canmore, Canada van Guy - WaarBenJij.nu

Dag 20 Lethbridge - Canmore

Door: Guy

Blijf op de hoogte en volg Guy

05 Juli 2014 | Canada, Canmore

De dag begon vanochtend om 0715 toen de wekker ging.
Rustig douchen en aankleden en rond 0830 gingen we naar beneden voor het ontbijt.
Heerlijk ontbeten met wat scrambled eggs en een bagel met cream cheese. Die zijn hier echt heerlijk. En het gekke is, is als je ze in Nederland kan krijgen je niet zo snel neemt/eet.
We lazen in de krant over de muggen plaag die er heerste. De ergste tot nu toe. Dus we waren erg op onze hoede. We lazen dat we hoog gras moesten vermijden, net zoals gebieden waar stilstaand water was.

Na het eten terug naar de kamer om de koffers in te pakken en in de auto te laden.
Vandaag was de bestemming Canmore, via de Rocky Mountains.

Onze eerste stop was een museum een klein half uurtje rijden.
Het was het museum „Head-Smashed-In-Buffalo Jump”
Eenmaal geparkeerd sprayden we ons eerst in tegen de muggen want ze kwamen als vliegen op stroop op je af.
Daarna met een shuttle busje de heuvel op, naar de ingang.
Een prachtig interessant,indrukwekkend en aangrijpend museum over een rotsformatie die de indianen traditioneel gebruikten tijdens de buffalo jacht. Ze dreven de buffalo’s richting de rotsformatie zodat de kudde van de de rots af zouden springen. Na hun val waren de meeste buffalo’s dood en degene die de val hadden overleefd werden alsnog vermoord door de indianen.
Daarna hebben we nog een kleine wandeling van ongeveer 1.2km in het gebied daar. Prachtige uitgestrekte vlaktes.
Echt een aanrader vind ik, en het behoort ook nog eens tot het ENESCO wereld erfgoed.

Daarna weer de auto in en vervolgden we onze reis. Na een tijdje rijden stopte we bij de Subway voor de lunch.
Daarna reden we richting de Rocky Mountains. Ik heb helaas het begin weinig meegemaakt van de omgeving omdat ik 'even' heb geslapen in de auto.
De rit door de Rocky Mountains was prachtig! Mooie foto's af en toe gemaakt bij de uitkijk punten. De hebben 2 routes gevolgd in de Rockyies, de Kananaskis Lakes Trail en de Smith Dorrien Trail.
Dat laatste was een greffel weg van 64km langs de rivier.
Toen we daar uit kwamen zagen we bij de stuwdam het plaatje Canmore al beneden liggen. We hadden het gehaald!!

Het hotel, Raddison, waren we naar op zoek maar konden we niet vinden. Na een paar rondjes rijden door het stadje kwamen we wel bij het juiste adres alleen had het hotel een hele andere naam, Coast.
Even voor de zekerheid bij de receptie gevraagd en we zaten gelukkig goed. Blijkbaar zijn ze tussen april (boeking van de kamer) en nu van eigenaar/naam veranderd.
De koffers naar de kamer en op zoek naar een restaurantje, aangezien het al rond 1930 was.
Het werd de Bear Claw midden in het centrum. Een lekker vlees restaurant.
Als vooraf hadden een echt lokaal Canadees gerecht, Poutine.
De canadese versie van een patatje oorlog. Het was friet, met jus en daarover kaas. Erg lekker moet ik zeggen!
Als hoofdgerecht had ik de Elk burger (Burger gemaakt van hertenvlees)
Na het eten nog een kleine wandeling door het stadje en daarna terug naar het hotel.
Helaas hadden ze geen zwembad hier, maar hebben we toch nog even ons potje Uno afgemaakt.

Lieve groetjes,

Guy & Caressa

• 06 Juli 2014 - 19:48

Laetitia:

Klinkt goed!!! Scrambled eggs brussel zijn ook erg goed!

• 06 Juli 2014 - 22:54

Tante Mary:

Mijn compliment voor al het nieuws wat je daar beleefd en schrijft leuke vertellingen en jullie hebben heel veel gezien en nu niet in de rij gestaan voor de douche. Het lijkt mij wel heel vermoeiend zo'n reis. Maar BRAVO je doet het FANTASTISCH liefs van Tante Mary