Dag 4: Woensdag 3 juni - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Guy - WaarBenJij.nu Dag 4: Woensdag 3 juni - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Guy - WaarBenJij.nu

Dag 4: Woensdag 3 juni

Door: Guy

Blijf op de hoogte en volg Guy

05 Juni 2015 | Verenigde Staten, Atlanta

Dag 2 in Atlanta.

De wekker ging om 0900 af, en toen we allemaal klaar waren gingen we ontbijten bij een typisch Amerikaanse diner, genaamd Waffle House. Je zit er in van die booths met een tafeltje er tussen.
Ze hebben er allerlei lekkere dingen. Ik ging voor 2 toasts met daarop ei en bacon (Amerikanen houden van hun Bacon) en hashbrowns. Hashbrowns zijn eigenlijk een soort van dunne aardappelsliertjes die ze opbakken. Erg lekker!

Verder zou de dag in teken staan met onze vrienden Jack en Rita. Jack en Rita hebben Martijn en ik 1,5 jaar geleden ontmoet tijdens ons werkbezoek aan Delta Airlines. Ontzettende vriendelijke, aardige en warmhartige mensen.
We hadden ze al geprobeerd te bellen de eerste avond dat we hier in Atlanta in het hotel aankwamen maar op 1 of andere manier werkte de telefoon in de hotelkamer niet helemaal naar behoren.
We stappen de Waffle House uit, en we staan voor het zebrapad te wachten om over te steken, en Jack en Rita zaten in hun auto voor het stoplicht te wachten!
Ze parkeerden bij ons bij de Waffle House en we spraken af dat we 's middags bij hun huis zouden komen.

Wij liepen terug naar het hotel om de auto te pakken om naar Peachtree city te gaan. Dat is een stadje net buiten Atlanta. In plaats van dat mensen (met geld) met hun auto boodschappen gaan doen, hebben ze een golfkarretje. Er zijn zelfs specials paden aangelegd waar ze over op kunnen rijden. Een rare gewaarwording om te zien. Maar als je de huizen daar ziet dan begrijp je het wel.

We zijn bij de winkel Yankee Candle geweest. Dat is een winkel waar ze ontzettend veel geurkaarsen verkopen (in glazen potten) met echt allerlei geuren die je kan bedenken. Margarita geur, tomaten geur, zonneschijn, lente gras, chocolade ijs etc.
De vrouwen gingen daarna nog door naar Victoria's Secret etc etc.

Daarna gingen door naar de Walmart om onder andere even te kijken voor speelgoed voor een collega. En we hebben een flesje wijn voor Jack en Rita meegenomen.
Het was een klein half uurtje rijden vanaf de Walmart naar Fayetteville waar ze wonen.
Wat een mooie community waar hun huis staat.
We kregen een warm welkom. En wat een mooie inrichting. Een typisch Amerikaans huis zoals je die vaker ziet op tv in de films. Een kenmerkende eigenschap ervan is dat als je binnenkomt je al gelijk in de woonkamer staat. Verder een prachtige inrichting.
Jessica had de dansjurk van Rita gekregen die ze droeg met afdansen, omdat het al jaren in de kast hangt en ze er hem toch niet meer aan zal trekken.
Allereerst een drankje en wat hapjes en bijkletsen. Na een uurtje was het tijd om naar het restaurant te gaan, genaamd Frank's @ The Old Mill (http://www.franksattheoldmill.com)
We hebben er voortreffelijk gegeten, ik had een Tenderloin filet met een Griekse salade en home made patatoes. De avond vloog voorbij. We kregen nog wat leuke tips voor bezichtigingen die hier in de buurt waren, en ik vroeg of ze een goed restaurant kende waar ik de 'Southern' keuken kon proeven, daar was ik erg benieuwd naar want ik heb in New York eens de een typisch gerecht van de Zuid Amerikaanse staten gegeten en dat was erg lekker!
Rond 2030/2100 hebben we ze thuis afgezet en zijn wij kort daarna ook weer terug naar het hotel gegaan en gaan slapen.

Ook dit was weer een geweldige dag die mooi is afgesloten.