Dag 1 - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Guy - WaarBenJij.nu Dag 1 - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Guy - WaarBenJij.nu

Dag 1

Door: Guy

Blijf op de hoogte en volg Guy

03 Juni 2015 | Verenigde Staten, Atlanta

Jullie hebben even erop moeten wachten, maar ik heb nu eindelijk tijd om jullie bij te praten van de afgelopen 3 dagen.

Dag 1, zondag 31 mei:
De dag begon erg vroeg. De wekker ging om 0445 al af. Om 0610 stonden we al buiten bij de bushalte om de 1e bus te nemen naar het station van Haarlem. Daar moesten we de Sprinter hebben die ons naar Amsterdam Centraal zou brengen. Aangekomen op Amsterdam Centraal hadden we nog ruim een half uur voordat de Internationale trein moesten hebben naar Dusseldorf. In die tussentijd zijn we een beetje wakker geworden met een lekkere Starbucks koffie.

De ICE kwam om 0805. De treinreis is goed verlopen en achteraf vrij snel gegaan. Alleen onderweg toen ik even aan het indutten was besefte ik me ineens dat ik iets belangrijks was vergeten.... m'n rijbewijs!! Dus dat zou geen rijden voor mij worden in The States. Voelde me best wel stom dat ik het was vergeten. We kwamen aan in Dusseldorf Hauptbahnhof.
Aangekomen hebben we een OV kaart gekocht wat de hele dag geldig was, en gezocht hoe we naar het hotel moesten komen. Helaas dat het zondag was want alles was dicht, zelfs het Tourist Information kantoor aan de overkant van het station.
Na een kleine tramrit van ongeveer 20 minuten kwamen we aan bij ons hotel. We waren helaas nog te vroeg om de kamer op te mogen, dus de koffers hebben we daar gelaten en zijn weer terug naar de stad gegaan om ergens wat te lunchen.
Terug in het hotel besloten we om even een kleine powernap te doen aangezien we allemaal wel een beetje gaar waren en er verder toch weinig was wat we konden doen. Dus even 2 uurtjes lekker 'waterpas'
Nadat we weer wakker waren en onszelf hadden opgefrist gingen we weer de stad in op zoek naar een restaurant waar we schnitzels konden eten.
We kwamen uit bij restaurant Schweinske. We hebben daar heerlijk zitten smikkelen en smullen.
Helaas aan de tafel naast ons zaten een viertal Nederlandse mannen die zich zonder het bijzijn van hun vrouwen aan het bezatten waren (maar dit ook al reeds waren). Hun volume knop kende geen zachtere stand. Nadat ze hun laatste alcoholische versnapering op hadden en van onze kant kenbaar hadden gemaakt of het wat zachter kon (En Caressa werd uitgemaakt voor theemuts) verlieten ze eindelijk het restaurant om denk ik elders de alcohol rijkelijk te laten vloeien. Wat schaam ik me op dat moment voor mijn mede landgenoten.

Toen we eenmaal weer terug in het hotel waren en we de taxi voor de volgende dag hadden besteld en de koffers klaar hadden gemaakt ging bij ons ook de luiken dicht. De volgende ochtend stond om 0645 de taxi al voor ons klaar.

Dag 2 en 3 houden jullie nog tegoed. Het is hier nu inmiddels 22:50 en we duiken ons bedje lekker in.

Tot snel weer allemaal!

  • 03 Juni 2015 - 09:30

    Mama:

    Leuk verslag Guy, en gelukkig kon ik je rijbewijs appen. Zo'n treinreisje düsseldorf is ook best leuk. Gelukkig dat alles is goed gegaan. Heel veel plezier schat en lieve groetjes aan iedereen daar en have a lot of fun.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Guy

Ons reisverslag door alle staten van Amerika

Actief sinds 27 Juni 2014
Verslag gelezen: 96
Totaal aantal bezoekers 8835

Voorgaande reizen:

10 Maart 2016 - 31 Maart 2016

Californië - Nevada - Arizona - Californië

01 Juni 2015 - 21 Juni 2015

Een nieuwe vakantie, nieuwe staten

16 Juni 2014 - 08 Juli 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: