Dag 16, maandag 15 juni: Forbidden Caverns - Reisverslag uit Gatlinburg, Verenigde Staten van Guy - WaarBenJij.nu Dag 16, maandag 15 juni: Forbidden Caverns - Reisverslag uit Gatlinburg, Verenigde Staten van Guy - WaarBenJij.nu

Dag 16, maandag 15 juni: Forbidden Caverns

Door: Guy

Blijf op de hoogte en volg Guy

16 Juni 2015 | Verenigde Staten, Gatlinburg

Dag 16, maandag 15 juni: Forbidden Caverns

De 2e dag in Gatlinberg. Werd al vroeg wakker van de zon die door de luxaflex in de slaapkamer scheen. Toch nog even in slaap gedoezeld tot de wekker ging om 0900.

Na een lekker ontbijtje en gedoucht te hebben zijn we naar Sevierville gereden om naar de 'Forbidden Caverns' te gaan.
Dat zijn ondergrondse grotten die honderden jaren geleden werden gebruikt door Indianen, en in de jaren '20 tot en met 1943 werd het voornamelijk gebruikt om illegale moonshine te maken.
De grotten hebben een constante temperatuur het hele jaar door, namelijk 58 graden Fahrenheit (rond de 15 graden Celsius)
De tour was onder begeleiding van een tourgids en duurde ongeveer 1,5 uur.

Na de tour zijn we naar Gatlinburg gereden om naar 'Ole Smoky Tennessee Moonshine' te gaan.
Onderweg daar naar toe reden we door het plaatsje Pigeon Forge. Het is net een soort mix van Hollywood en Las Vegas. Aan weerszijde van de weg zijn allerlei pretparken te vinden, en de 1 nog opzichtiger dan de ander. En uiteraard de bekendste Dollywood. Een pretpark waar Dolly Parton haar naam aan heeft geleend.
Ole Smoky is een winkel waar je (gratis) moonshine kan proeven. Er stonden in de winkel 2 grote bars waar ze aan beide kanten proeverijen hielden. Na jezelf geïdentificeerd te hebben, kregen we elk een klein shot glaasje. Als je genoeg had of je wilde een bepaalde moonshine niet dat moest je je hand erop houden.
We begonnen met de originele moonshine (6x gedestilleerd). Dat proefde voor mij net als Jonge Jenever.
Degene die we daarna kregen was de 'white moonshine', wat 2x gedestilleerd was. Daar proefde je wel al wat meer de granen.
En de 11 smaken die we daarna kregen bestonden uit allerlei smaken en mixen. Ik liep nog net niet half teut de zaak uit haha.
Verder, uiteraard, een grote shop waar je allerlei verschillende soorten Moonshine kan kopen en allerlei prullaria.

Daarna weer terug naar ons huisje. Het was ondertussen ook al tegen 18.00 dus tijd om het eten en de BBQ klaar te maken.
Op het menu stonden:

Hamburger
Worstjes (gevuld met kaas)
Maiskolven
Gepofte aardappelen gevuld met hamreepjes en geraspte cheddar kaas en omringt met bacon
Een zelfgemaakte rijkgevulde salade (die de vrouwen uiteraard hebben gemaakt :P )

Echt heerlijk gegeten! En voor we het wisten was het alweer bij elven.
Martijn stond op een gegeven moment buiten op de veranda en hoorde geritsel en haalde z'n zaklamp erbij en bleek dat we bezoek hadden van een wasbeer. Omdat we een 'zwevende' veranda hebben keek je er dus zo op neer. Het beestje kon niet op de veranda zelf komen.
Maar hoe lief zo'n wasbeer er ook uitziet....ze kunnen ook erg agressief zijn.
En toen was het alweer tegen middernacht en was het alweer tijd om te gaan slapen.

Doeiiiii

• 17 Juni 2015 - 08:12

Niels Ronhaar:

Leuk verslag en ook leuke foto`s ziet er goed uit! Geniet er nog van.