Dag 7: Bishop -> Olancha - Reisverslag uit Olancha, Verenigde Staten van Guy - WaarBenJij.nu Dag 7: Bishop -> Olancha - Reisverslag uit Olancha, Verenigde Staten van Guy - WaarBenJij.nu

Dag 7: Bishop -> Olancha

Door: Guy

Blijf op de hoogte en volg Guy

16 Maart 2016 | Verenigde Staten, Olancha

Vandaag stond er niet zo veel op het programma, dus we konden rustig aan doen.
De autorit van Bishop naar Olancha was maar een ritje van ongeveer 1,5 uur.

Onderweg zijn we even gestopt bij ‘Manzanar National Historic Park’

“Manzanar was in de Tweede Wereldoorlog 1 van de 10 interneringskampen voor Japanse Amerikanen. Twee derde van de 10.046 mensen die werden geïnterneerd was geboren Amerikaanse staatsburger. Het park ligt tussen de plaatsen Independence en Lone Pine aan de oostkant van de Sierra Nevada, aan de voet van Mount Williamson.
Het kamp bestond oorspronkelijk uit 36 blokken van ieder 12 barakken. In ieder blok werden circa 300 personen ondergebracht. Het terrein werd omgeven door een 8km lang hek, waarlangs 8 wachttorens waren geplaatst. Het geheel werd bewaakt door een eenheid van de militaire politie.” (bron: Wikipedia)

Het park is verder nog in volle gang van restauratie. Een aantal barakken staan er nu precies zoals ze in die tijd stonden. Je kan met de auto een hele route volgen door Manzanar en er staan regelmatig bordjes langs de route wat er op die plek toen stond.
Aan het einde van de route bevind zich een begraafplaats en tevens een monument.

Na deze tussenstop was het nog iets van 15 minuten naar het plaatsje Bishop.
Toen we bij ons motel aankwamen dachten we in eerste instantie echt “Waar zijn we in godsnaam beland” Het lag pal aan de highway 395. Echt een motel die je voor daar verwacht. Het was tevens het enigste motel van dat stadje. Kamer was prima (voor 1 nacht). Het stadje lag zo in de ‘wildernis’ dat de tv in onze kamer niet eens was aangesloten op het tv netwerk. De Wifi ontvangst was er gewoon heel slecht (vandaar de late reisverslagen ook)
We gingen eten bij het enige restaurant, het Ranch House Café’
Eten was ok, niet veel bijzonders. Ik had Chicken Fried Chicken gekozen met home made cornbread (maisbrood), maar oorspronkelijk hoort er in de kip geen botten te zitten en dat zat er bij deze wel.
Het hele concept van de Amerikaanse restaurants menu’s vind ik erg goed.
Als je een hoofdgerecht kiest, zitten daar vaak al de volgende bijgerechten bij:

Soep of salade
een ruime keuze uit verschillende bij gerechten

Op die manier heb je vaak een voorgerecht niet eens nodig. Mijn favoriete sla dressings hier zijn blauwe kaas, of Ranch. Verrukkelijk.

Na het eten naar bed omdat we de volgende dag er vroeg uit moesten vanwege de lange dag (en autorit) naar Death Valley.