Dag 3: Downtown - China Town - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Guy - WaarBenJij.nu Dag 3: Downtown - China Town - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Guy - WaarBenJij.nu

Dag 3: Downtown - China Town

Door: Guy

Blijf op de hoogte en volg Guy

12 Maart 2016 | Verenigde Staten, San Francisco

De ena laatste dag in San Fran is alweer bijna ten einde.
Na een vrij korte nacht (geslapen tot 0400 am) ging om 0800 de wekker. In de tussentijd wel af en toe weer in slaap gevallen. Toch misschien 'last' van een jetlag?

Vandaag hadden we geen vaste verplichtingen waar we naar toe moesten. We hadden besloten om een beetje down town te gaan, een ritje met de cable car te doen en naar China Town.
De dag begon goed, dat wil zeggen het had wel geregend maar toen wij de deur uit gingen was het nagenoeg droog.
We liepen eerst naar een film locatie van Bassie & Adriaan op Columbus Avenue. De meeste locaties van Bassie in Adriaan die we tot nu toe hebben gezien zijn weinig veranderd in de afgelopen 23 jaar. Erg leuk om te zien en erg leuk dat Martijn en Jessica ook enthousiast reageren erop.

Daarna zijn we naar Hyde Street Pier gegaan. Een pier waar veel museum schepen aangemeerd lagen die je kon bezichtigen.Daarna zijn we naar het uitzichtpunt Aquatic Park pier gelopen waar je een prachtig uitzicht hebt naar de Golden Gate Bridge en Alcatraz. Gelukkig was het helder genoeg om de brug daadwerkelijk te kunnen zien, maar na een paar kiekjes gemaakt te hebben werd het toch al vrij snel mistig in de baai.
Daarna liepen we terug richting de Hyde pier waar Caressa en Jessica in een souvenirs winkeltje wilde kijken. We stonden op een mooi punt in de stad waar je zo tegen op Hyde Street aan keek en dan zie je pas hoe heuvelachtig San Francisco is. Erg mooi om te zien.

Daarna hebben we een dagkaart voor de cable car gekocht. Als je in San Francisco bent dan is dat toch een must doe attractie die je meegemaakt moet hebben. Het is de laatste handbediende kabeltram die nog in gebruik is. We vertrokken van Hyde en stapte uit bij Powell Street. Het was een ritje van 20 minuten. Een ideaal vervoersmiddel in de stad want als je alles moet lopen dat is gewoon niet vol te houden met berg op, berg af.
En dan loop je ineens China Town binnen, waar je je ineens waant in China. Je ziet bijna niet anders dan chinezen, Chinese gebouwen, winkels, straatnamen.
En als je daar toch bent hebben we lekker geluncht in een Chinees restaurant.

Nadat we uit China Town uit waren, en het steeds erger begon te regenen, hebben we de cable car genomen richting Down Town waar Caressa en Jessica naar Macy's zijn gegaan en Martijn en ik naar een film locatie van Bassie & Adriaan, het City and County City Hall. Omdat dit lopend nog best wel ver was en we zeker met de regen dit niet wilde doen hebben we de BART (Bay Area Rapid Transit, oftewel regionale trein service) gepakt en het was maar 1 halte en we konden er weer uit. We hebben ons even verscholen in de Public Library om de camera positie te bekijken en daarna in de regen snel een foto genomen en weer terug met de BART naar Macy's gegaan waar we een 'stukje' cheesecake gingen eten bij de Cheesecake factory op de 7e etage van Macy's. Het is daar altijd zo druk dat je een apparaatje mee krijgt en ze piepen je op als er een tafel vrij komt, als dat is gebeurd moet je nog even wachten tot je naar je tafel wordt gebracht. Omdat Martijn en ik er al eerder waren dan Jessica en CaressaIk dacht dat ze er enkel cheesecakes serveerden, maar het is gewoon een restaurant waar je nog lekker kan eten ook.
Maar wij gingen voor de cheesecake, daar hadden we al helemaal genoeg aan. Ik had een Oreo cheesecake besteld en die was echt heerlijk. Gelukkig niet zo heel zwaar zoals ik heb ervaren in New York 7 jaar geleden maar desalniettemin erg machtig en zwaar. De helft heb ik dan ook in een 'doggy bag' mee laten nemen (zoals de rest ook ) Toen we klaar waren was het al donker en gingen we met de cable car weer terug naar ons hotel.

Eenmaal aangekomen hebben we grotendeels onze koffers weer gepakt en onze route voor de komende dagen omgelegd.
We gaan via San Francisco naar Sacramento (hoofdstad van de staat Californië, waar we 1 nacht blijven) en onderweg rijden we dan langs de gevangenis Saint Quinten (1 van de gevangenissen waar Johnny Cash heeft opgetreden op 24 februari 1969. Het gelijknamige album van Johnny Cash werd goud op 12 augustus 1969, platinum en dubbel platinum op 21 november 1986 en driedubbel platinum op 27 maart 2003.

Tot het volgende verslag weer!