Dag 12, 11 juni: Nashville, Johnny Cash Museum - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van Guy - WaarBenJij.nu Dag 12, 11 juni: Nashville, Johnny Cash Museum - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van Guy - WaarBenJij.nu

Dag 12, 11 juni: Nashville, Johnny Cash Museum

Door: Guy

Blijf op de hoogte en volg Guy

14 Juni 2015 | Verenigde Staten, Nashville

Goeiemorgen!

Vandaag stond een dag down-town Nashville op het programma.
De wekker ging weer om 0745 af. Even een kwartiertje wakker worden en rond 0815/0830 zaten we alweer beneden aan het ontbijt. Voor mij weer (standaard) een bagel met creamcheese en een blue berry muffin, een beker koffie en een OJ (Orange Jus)

Snel even douchen en aankleden en rond 10.00/10.15 zaten we in de auto onderweg naar Nashville.
Vanwege de CMA (Country Music Awards) die werden gehouden werd het ook ontzettend druk en dat merkte we al op de weg. Naar schatting werden er zo
n 250.000 mensen in de stad verwacht.
De stad was grotendeels afgezet met dwanghekken en het verkeer werd geregeld door de politie.
We hadden een indoor parkeergarage gevonden waar je voor $25,- voor een hele dag kon parkeren.

Overal waar je keek hoorde je live muziek. We zijn eerst wat gaan drinken in een cafe. Ook daar stonden 2 meiden en een jongen op een podium die mooi aan het zingen waren met behulp van hun gitaar.
Jessica en Caressa wilde daarna shoppen. Daarna zijn we in een parkje even gaan zitten om wat te drinken. Je koopt bij de Walmart een 24 tray met waterflesjes voor nog geen $5,00. Waar we ook naar toe gingen we hadden altijd voldoende vocht bij ons.
Op de bankjes zaten ook een aantal zwervers, zoals je die vaak ziet in grote steden, en we hadden ook mini bagels bij ons belegd met pindakaas en chocolade pasta en die hebben we aan 1 van de zwervers gegeven omdat ie de vuilnisbakken zat af te struinen naar iets wat ie kon eten.

In diezelfde straat zat ook het Johnny Cash Museum.
Nou kon ik de beste man niet echt voordat ik op vakantie ging. (En het nummer wat ik kende, Ring of Fire, daarvan wist ik niet dat hij het zong)
Het was een leuk museum vol met informatie over zijn leven. Het was een groot wel gerespecteerd Country zanger. Wat ik ook niet wist is dat hij ook jaren lang acteur is geweest. Erg leuk museum wat ik ook niet had willen missen aan ons bezoek aan Nashville.
Na een lange dag slenteren wilde we (op aanraden van Nederlanders die we hadden ontmoet bij Graceland in Memphis) langs het BB King cafe.
Je moest al $2,- p.p vooraf betalen voor het brengen naar je tafel.
Wij zaten bij een tafeltje vlakbij het podium, maar het volume stond echt overdreven hard. We moesten echt schreeuwen om elkaar een beetje te verstaan laat staan dat je jezelf kon horen denken.
We wilde eigenlijk een hapje eten maar hebben het bij 1 drankje gelaten en daarna zijn we weer weg gegaan omdat het gewoon niet leuk meer was.
Normaal gesproken speelt er een BB King imitator maar vanwege de CMA is het nu natuurlijk allerlei country bandjes.
Dus dat hadden we alweer snel gezien. Omdat het ook al vrij laat was, gingen we maar terug naar de auto om vervolgens naar het hotel te gaan. Onderweg hebben we wat gegeten bij Hooters. Dat is een restaurant waar je word bediend door schaars geklede serveersters.
Martijn en ik verraste Caressa en Jessica door voor het eerst tijdens onze vakantie te kiezen voor een salade als hoofdgerecht (maar wel lekker met kip en blue cheese dressing)

Dat was het alweer dag 2 in Nashville.
Doeiiiii