Dag 11, 10 juni: Dukes of Hazzard en Nashville - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van Guy - WaarBenJij.nu Dag 11, 10 juni: Dukes of Hazzard en Nashville - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van Guy - WaarBenJij.nu

Dag 11, 10 juni: Dukes of Hazzard en Nashville

Door: Guy

Blijf op de hoogte en volg Guy

14 Juni 2015 | Verenigde Staten, Nashville

Dag 11

Nashville

De ochtend begon goed. Op Cares na hadden we allemaal redelijk geslapen. Naar beneden lekker ontbeten weer, een kaneel/rozijnen bagel met cream cheese en een muffin.

Weer in de kamer aangekomen gingen we kijken wat we wilden gaan doen. We hadden het 1 en ander gevonden wat we wilden gaan doen de komende dagen en een planning gemaakt.
Cares was ondertussen weer even in slaap gedoezeld. Ze had maar 1 uur geslapen afgelopen nacht, en na haar weer wakker gemaakt te hebben wilde ze in het hotel blijven om bij te slapen, want anders zou het niet goed komen.
We besloten om met z'n drieën wat te gaan doen want ook in het hotel blijven zou zonde zijn van onze dag.

We zijn even langs de Ole Opry gereden en op de terug weg daarvan zag ik in mijn ooghoek een gebouw met daarnaast de bekende tv auto uit The Dukes of Hazzard, de General Lee.
Snel even omgekeerd, de auto geparkeerd en even kijken wat het precies was.
Het bleek om een museum te gaan over de bekende tv serie uit de jaren '70/'80. De Dodge Charger uit 1969 stond buiten. Je kon foto's maken terwijl je in de auto zat, maar dat kostte $5,- Ik heb het maar gehouden bij een foto naast de auto.
Het was een klein museum met allerlei merchandise wat in de loop der jaren is uitgebracht.
In het begin stond een steun betuiging van James Best die onlangs is overleden op 88 jarige leeftijd. Hij vertolkte de rol van sheriff Rosco P. Coltrane. Zijn originele sheriff kostuum hing er ook.
Er stonden ontzettend veel vitrines met merchandise. Op de muren hingen veel foto's en tekeningen van en door fans.
De jeep van Daisy Duke en een politie auto uit de serie stonden ook tentoon gesteld.
Verder was er nog een leuk kleine shop waar ik een CD heb gekocht van de serie.

Daarna zijn we richting Hendersonville gereden om het graf van Johnny Cash te bezoeken. Hij ligt begraven op de begraafplaats Memory Gardens. Omdat de Amerikanen zo veel ruimte hebben, zijn zelfs de begraafplaatsen ook heel groots opgezet. Nu dachten we dat het zoeken was naar een speld in een hooiberg, maar na een paar minuten lopen liepen we er zelf al tegen aan.
Een mooie plek waar hij samen met z'n vrouw ligt. Johnny is 4 maanden na het overlijden van z'n vrouw overleden.
Het was al rond het middag uur en besloten om ergens snel iets kleins te lunchen.
Daarna zijn we terug naar het hotel gereden om te kijken hoe het met Cares was.
Ze sliep nog toen we binnen kwamen. We hebben d'r wakker gemaakt omdat ze anders 's avonds niet meer zou slapen.

We zijn toen een uurtje even bijgekomen en besloten dat het toch te laat was om nog iets te gaan bezoeken qua musua of wat dan ook dus we hebben gekeken of er in de buurt nog iets van een National/State Park was waar we even konden wandelen.
Radnor Lake werd het. Rond 1710 begonnen we aan onze wandeling. Het was een mooi gebied wat door dicht bebost gebied liep en het pad liep ook nog door een berg, dus het was ook nog klauteren geblazen.
1,5 uur later waren m'n voetjes blij dat we weer bij de auto waren. En aangezien het al tegen 19.00 was hebben we onderweg wat gegeten. We kwamen een (fastfood) drive in tegen. Zoiets had ik nog nooit eerder gezien en kennen we in Nederland al helemaal niet.
Het is van de buitenkant een normale gebouw, naast het feit dat je niet naar binnen zit omdat daar enkel de keuken zit en met personeel, en ze hebbend aar een zooitje parkeerplaatsen geplaatst met een praatpaal waar ook met menu aan hangt. Dus je zoekt uit wat je wilt bestellen en drukt op de knop waarmee je in verbinding komt met een medewerker en geeft je bestelling door en iets wat later wordt het keurig gebracht bij je auto.
Alleen het meisje wat wij hadden had die dag haar eerste dag en was dus nog niet zo snel. En het is ook lastig communiceren omdat je het gewoon bijna niet verstaat.
Enfin, we hebben lekker gegeten en daarna zijn we weer terug naar het hotel gegaan waar Cares en Jessica nog even de was hadden gedaan.

En dat was alweer het einde van dag 11 van onze vakantie.

Doeiiiii