Dag 7 Zaterdag 6 juni: Delta Museum, Birmingham - Reisverslag uit Birmingham, Verenigde Staten van Guy - WaarBenJij.nu Dag 7 Zaterdag 6 juni: Delta Museum, Birmingham - Reisverslag uit Birmingham, Verenigde Staten van Guy - WaarBenJij.nu

Dag 7 Zaterdag 6 juni: Delta Museum, Birmingham

Door: Guy

Blijf op de hoogte en volg Guy

08 Juni 2015 | Verenigde Staten, Birmingham

Gelukkig ben ik bijna bij met de dagverslagen...

Zaterdagochtend...ik was weer vroeg wakker, rond de klok van 0500.
Nog wel even weg gedoezeld tot de wekker ging. Douchen en aankleden en naar beneden ontbijten.

Omdat dit de laatste dag Atlanta was, wilden Martijn en ik nog even langs het (nieuwe) Delta Airlines museum. 1,5 jaar geleden toen we er waren, waren ze nog volop bezig met (ver)bouwen.
We kregen bij de poort allemaal een visitors pas en parkeerde de auto op het terrein.
Buiten stonden al 2 vliegtuigen, Boeing 767 en een Douglas DC-9.
Snel naar binnen om kaartjes te kopen want ik was heel nieuwsgierig. En wat ook een leuk is...is dat je als airline werknemer 50% korting krijgt op de entree.
Het museum omvat 1 grote hangar (waar onder andere de 1e Boeing 767 in staat) en een kleinere.
Je begint bij de begin jaren van Delta, namelijk 1928. De Dakota DC-3 mag hierin niet ontbreken (1 van mijn favoriete old school vliegtuigen)
In Hangar 2 stond de 767 waar je dus ook in kan. Een deel van de business class en economy class was er en de rest van de romp stonden lange vitrines met allerlei prullaria's.
Er stond ook een heuze simulator van een Boeing 737-200, alleen die moest je reserveren en ik denk dat een uurtje op de sim ook best wel prijzig was.
Maar al met al was het ontzettend leuk om gezien te hebben!

Nadat we dat gehad hadden zijn we gaan rijden richting Birmingham, onze nieuwe bestemming.
Onderweg zijn we nog even gestopt bij een park om een stukje de benen te strekken, maar het was eigenlijk te heet er voor.
Cares was nog gebeten door een kevertje die zich had verstopt tussen haar BH bandje. Maar gelukkig voelde het beestje zich alleen in het nauw gedreven en heeft ze er niks aan over gehouden.

Aangekomen in ons hotel in Birmingham hadden we ons vernomen om een pizza te laten bezorgen. Maar uiteindelijk vonden we een tentje vlakbij het hotel, O'Charley's.
Je merkt wel hier dat de mensen lastiger zijn om te verstaan, althans je moet goed naar ze luisteren omdat ze met een erg zuidelijk accent spreken. Wel erg leuk om te horen ;)

Morgen het verslag van vandaag en dan ben ik weer redelijk bij met de verslagen.
Voor nu duiken we ons bed in, want morgen is het weer vroeg op.