Dag 19 - Reisverslag uit Lethbridge, Canada van Guy - WaarBenJij.nu Dag 19 - Reisverslag uit Lethbridge, Canada van Guy - WaarBenJij.nu

Dag 19

Door: Guy

Blijf op de hoogte en volg Guy

04 Juli 2014 | Canada, Lethbridge

Om 07:30 ging m'n wekker. Martijn en Jessica waren al eerder opgestaan om te gaan douchen.
Even een kop koffie om wakker te worden en dan met je toilet tas richting de douche/toilet cabines. Daar aangekomen stond er al een rij van 5 mensen die voor me stonden te wachten.
Na een minuut of 10 ben ik maar terug naar de tent gegaan omdat het te lang duurde, Cares had het al eerder opgegeven.
Even snel de tanden gepoetst en aangekleed en we konden richting de volgende plaats gaan, Lethbridge.

Vandaag zouden we Amerika verlaten. We vonden het allemaal erg jammer. Ook omdat dat betekende dat onze vakantie er alweer bijna op zou zitten. Want we zouden nog maar 3 nachten te gaan hebben voor we weer (hopelijk) in het vliegtuig zitten naar Schiphol.

De reis verliep via Glacier Park, via "Going to the sun road" route.
Een prachtige route (van 85 km) door de bergen van Glacier park heen.
En omdat we al aardig hoog zaten kwamen ook door stukken waar meters sneeuw lag.
Dit was erg grappig omdat het buiten gewoon 32 graden was. Hele leuke foto's heeft dat opgeleverd (foto's volgen nog)

Uiteindelijk nadat we het park uit waren, was het alleen nog een mile of 19 richting de grens. Daar aangekomen even snel de paspoorten checken en we konden door...we waren in Alberta, Canada.

Na nog een half uur rijden, met alleen maar een saaie rechte weg met aan beide kanten niks dan prairies kwamen we aan in Lethbridge.
Op ons programma stond het lokale winkeltje The Wooden Shoe.
De eigenaar daarvan (Hermo, die 15 jaar geleden met z'n gezin is gemigreerd) moesten we de groeten doen van een collega van ons.
Hij heeft een winkeltje die onder andere Nederlandse producten verkoopt (zoals potjes van Hak, drop, kroketten, mokkapunten, etc)

Na een uurtje te hebben gebabbeld onder een kopje Douwe Egberts koffie zijn we naar het hotel gegaan om in te checken.
Een prachtig hotel, Hampton Inn & Suites.
Even gekeken waar we konden eten en er zat op 8 minuten van het hotel een leuk tentje, Firestone restaurant and Bar.
We moesten vanwege de drukte een kleine 10 minuten wachten op een tafel.
Heerlijk gegeten en rond 2115/2130 kwamen we terug in het hotel en hebben we nog even lekker gehangen in de hottub en het zwembad (die ook een glijbaan had!)

Al met al, weer een super mooie en leuke dag gehad, ook al moesten we Amerika achter ons laten. Maar we hebben nog een paar dagen in Canada, dus ben benieuwd wat die laatste dagen ons zullen brengen.

Lieve groetjes van Guy & Caressa

P.S. Happy 4th of July!!

• 05 Juli 2014 - 16:58

Marijke Van Veen:

Goodbye America - Welcome Canada....
    Zo, jullie zijn dus nu in het mooie Canada, ga nog maar fijn genieten, want ook dat is een prachtig Land! Vanuit Calgary kun je prachtige tochten maken, o.a. naar Banff, dat is niet zo ver weg en Banff is een heel leuk stadje, daar beginnen ook de Rocky's. Ik ben daar 2 nachten/dagen in 2006 geweest.
    Dus maandag vliegen jullie weer terug ??? Ook weer fijn om in ons mooie ORANJE VOETBAL landje te zijn....
    Vanavond 2 wedstrijden: om 18:00 uur speelt België tegen Argentinië en om 22:00 uur speelt Holland tegen Columbia, het wordt weer spannend, heerlijk vind ik het.
    Voor jullie nog een paar fijne dagen en een goeie terugvlucht.
    Te zijner tijd wil ik wel wat vakantie foto's zien, misschien kom je weer eens bij Mary en Kees ?
    Groetjes,
    Marijke

• 05 Juli 2014 - 23:09

Tante Mary:

Wat een fantastisch leuk verhaal heb je weer geschreven Het is zeker druk daar waar jullie zijn en dat je in de rij moet staan om te douchen nou dan maar een keer niet douchen een schone broek aan je kont en klaar ben je. Jullie vakantie is bijna voorbij geniet er nog lekker van en doe voorzichtig met alles vooral de laatste dagen. Gauw tot ziens , liefs van Tante Mary